1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej oraz aplikacji mobilnej, o której mowa w § 12 Regulaminu, w tym warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, wymagania techniczne konieczne dla korzystania z usług, a także zasady rejestracji wizyt, zawierania umów oraz postępowania reklamacyjnego.
2. Przestrzeganie niniejszego Regulaminu jest warunkiem korzystania z Serwisu.
3. GREEN RESCUE sp. z o.o. jest spółką z siedzibą w Gdańsku ul. Polanki 76 (80-302), KRS: 0001099060 NIP: 5842850629 REGON: 528327519, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Pomorskiego pod numerem: 000000276386.
1. Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
2. Aplikacja – aplikacja mobilna, o której mowa w § 12 Regulaminu;
3. Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
4. E-recepta – recepta wydawana w postaci elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne oraz rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept;
5. E-skierowanie – skierowanie na leczenie, wydawane w postaci elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych;
6. E-zwolnienie – zaświadczenie lekarskie stanowiące o czasowej niezdolności do pracy, wydawane w postaci elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa;
7. Formularz –formularz konsultacji lekarskiej znajdujący się na Stronie Internetowej lub w Aplikacji, w którym Pacjent podaje wyczerpujące, rzetelne i zgodne z prawdą informacje o swoim stanie zdrowia oraz dane osobowe wraz z wnioskiem o e-konsultacje z możliwością wystawienia E-recepty lub E-zwolnienia lub E-skierowania;
8. IKP - Internetowe Konto Pacjenta – konto udostępniane w serwisie pacjent.gov.pl, prowadzonym przez Ministerstwo Zdrowia;
9. Lekarz – osoba wykonująca zawód lekarza na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, posiadająca wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, udzielająca świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem Serwisu;
10. Pacjent – oznacza osobę fizyczną, która korzysta z Usług Telemedycznych;
11. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin;
12. Serwis – oznacza system teleinformatyczny umożliwiający udzielanie świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem Strony internetowej oraz Aplikacji,
13. GREEN RESCUE – oznacza spółkę pod firmą „Green Rescue Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością” z siedzibą w Gdańsku ul. Polanki 76 (80-302), KRS: 0001099060 NIP: 5842850629 REGON: 528327519
14. Strona Internetowa – oznacza stronę internetową GREEN RESCUE, dostępną pod adresem: ;
15. Usługa Telemedyczna – odpłatna usługa medyczna polegająca na udzieleniu świadczenia zdrowotnego w ramach umowy zawartej między Spółką a Pacjentem za pośrednictwem Serwisu, bez bezpośredniego badania Pacjenta;
1. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym do domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie internetowej Serwisu przysługują GREEN RESCUE, a korzystanie z tych praw może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za uprzednią zgodą GREEN RESCUE wyrażoną na piśmie.
2. Do korzystania z Serwisu, w tym dokonywania rejestracji Konsultacji, niezbędne jest posiadanie komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z sieci Internet przy wykorzystaniu jednej ze standardowych przeglądarek internetowych, w tym w szczególności Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari lub Opera, posiadających możliwość zapisu plików cookies oraz zapewniających obsługę skryptu Java.
3. Zakazane jest dostarczanie przez Pacjenta treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający prawa osób trzecich.
4. Informacje zawarte na stronie internetowej Serwisu, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Pacjentów do składania ofert zawarcia Umowy. Zamówienie Konsultacji przez Pacjenta jest równoznaczne ze złożeniem przez Pacjenta oferty zawarcia Umowy.
1. Usługa Telemedyczna polega na konsultacji zdalnej za pośrednictwem Serwisu z możliwością wystawienia przez lekarza E-recepty/E-zwolnienia/E-skierowania w przypadku, gdy istnieją ku temu wskazania medyczne przy równoczesnym braku przeciwwskazań. Decyzję w tym zakresie każdorazowo podejmuje Lekarz.
2. Świadczone Usługi Telemedyczne nie zastępują bezpośredniej relacji Pacjenta z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej czy lekarzem opieki specjalistycznej. Zgodnie z zaleceniami lekarza w nagłych przypadkach Pacjent powinien zwrócić się o pomoc doraźną udając się do najbliższej placówki medycznej lub w razie potrzeby kontynuować konsultacje z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej lub innymi pracownikami ochrony zdrowia.
1. Oferowane świadczenia zdrowotne są to konsultacje zdalne, odbywające się przy pomocy Formularza dostępnego w Serwisie oraz kontaktu Lekarza z Pacjentem telefonicznego lub za pośrednictwem komunikatora internetowego.
2. W ramach oferowanych przez Spółkę świadczeń, każdorazowe wystawienie E-recepty/E-zwolnienia/E-skierowania poprzedzone jest przeprowadzeniem badania pacjenta za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
3. Dostęp do Serwisu wymaga posiadania przez Pacjenta urządzenia z dostępem do sieci Internet, przeglądarki internetowej www oraz adresu poczty elektronicznej (aktywnego konta e-mail). Pacjent nie może mieć ustawionej w swoim urządzeniu końcowym ustawionych jakichkolwiek blokad, lub zainstalowanego oprogramowania, które mogłyby uniemożliwić wykonanie połączenia przez Lekarza, w tym połączenia z numeru zastrzeżonego.
4. W celu skorzystania z Usługi Telemedycznej konieczne jest dokonanie osobiście przez Pacjenta rejestracji w Serwisie za pośrednictwem strony internetowej: lub Aplikacji. Rejestracja powoduje założenie indywidualnego konta Pacjenta. Każdy Pacjent może założyć tylko jedno konto w Serwisie.
5. W trakcie rejestracji konieczne jest podanie następujących danych osobowych:
a) imię i nazwisko;
b) data urodzenia;
c) PESEL;
d) płeć;
e) adres e-mail;
f) numer telefonu.
6. Pacjent ma obowiązek podać dane zgodne z prawdą i nie zatajając żadnych informacji istotnych z punktu widzenia udzielanego Świadczenia zdrowotnego. Udzielenie nieprawdziwych, niepełnych lub nierzetelnych informacji zwalnia GREEN RESCUE z jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną wynikłą z udzielania lub zaniechania udzielania świadczenia zdrowotnego na podstawie takich informacji.
7. Pacjent zobowiązany jest posiadać przy sobie dokument tożsamości oraz okazać go na każdą prośbę Lekarza.
8. Przewidywany czas trwania konsultacji w ramach Usługi telemedycznej nie przekracza 15 minut. Decyzję o zakończeniu konsultacji podejmuje lekarz biorąc pod uwagę dobro Pacjenta oraz cel udzielonego świadczenia zdrowotnego.
9. lekarz może przerwać świadczenie Usługi telemedycznej w każdym czasie, gdy Pacjent dopuści się naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu.
10. Pacjent zobowiązuje się nie ujawniać osobom trzecim danych dostępowych do konta Pacjenta w Serwisie.
11. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, iż podane dane osobowe są niezgodne z prawdą lub konto jest wykorzystywane przez inną niż Pacjent osobę, GREEN RESCUE zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Pacjenta w Serwisie do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
12. W przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa, w szczególności sytuacji, w której osoba trzecia pozyskała login i hasło do Serwisu oraz posiada potencjalną możliwość nieautoryzowanego korzystania z Serwisu w imieniu Pacjenta, Pacjent powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt, korzystając z formularza kontaktowego na stronie internetowej:
13. Zabroniona jest rejestracja w Serwisie w imieniu innej osoby, za wyjątkiem sytuacji, gdy rodzic/opiekun prawny dziecka w ramach swojego konta Pacjenta zakłada konto dla dziecka.
14. Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Usługi Telemedycznej, wynikające z niespełnienia przez Pacjenta wymagań określonych w Regulaminie.
15. Pacjent za pośrednictwem Serwisu wypełnia i wysyła Formularz. Lekarz analizuje przesłany przez Pacjenta Formularz i kontaktuje się z Pacjentem (na podany numer telefonu lub za pośrednictwem komunikatora internetowego) w celu przeprowadzenia badania Pacjenta za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. Na podstawie przeprowadzonego badania Pacjenta za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, lekarz decyduje o wystawieniu albo odmowie wystawienia E-recepty na wnioskowany lek lub wnioskowanego E- zwolnienia lub wnioskowanego E-skierowania. W uzasadnionych przypadkach Lekarz może, bez dokonania badania Pacjenta, wystawić E-receptę niezbędną do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej i informacjach przekazanych przez Pacjenta.
16. Pacjent ma obowiązek podać dane zgodne z prawdą i nie zatajając żadnych informacji istotnych z punktu widzenia udzielanego Świadczenia zdrowotnego.
17. Kod E-recepty jest wysyłany jako wiadomość sms na wskazany polski numer telefonu. Wystawiane w ramach Usługi Telemedycznej E-recepty nie są refundowane i odpłatność za nie wynosi 100%. E-Zwolnienie jest wysyłane na adres e-mail Pacjenta, a także jest ono widoczne w Internetowym Koncie Pacjenta. E-skierowanie jest wysyłane na adres e-mail Pacjenta, a także jest ono widoczne w Internetowym Koncie Pacjenta.
18. Na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego lekarz decyduje o ilości przepisanych leków lub opakowań. W ramach jednej Usługi Telemedycznej mogą zostać wystawione maksymalnie cztery leki po maksymalnie 4 szt. opakowań.
19. Usługa Telemedyczna jest udzielana 7 dni w tygodniu w godzinach 8:00 – 22:00 w terminie do 24 godzin od momentu wpłynięcia Formularza i dokonania płatności przez Pacjenta. W razie braku dostępności Lekarza w tym okresie, Pacjent zostanie niezwłocznie poinformowany stosownym komunikatem SMS na wskazany polski numer telefonu lub wiadomością e-mail, przy czym czas wykonania Usługi Telemedycznej nie może być w tym wypadku dłuższy niż 72 godziny. W takim wypadku Pacjentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Telemedycznej na zasadach opisanych §13 Regulaminu.
20. Jeśli nie ma wskazań medycznych lub są przeciwwskazania medyczne Lekarz może odmówić wystawienia E-recepty lub E-zwolnienia lub E-skierowania wraz podaniem powodu odmowy. W szczególności Lekarz ma prawo odmowy wydania E-recepty na leki o działaniu narkotycznym, nasennym, z testosteronem lub na inne leki psychoaktywne. Odmowa następuje przez powiadomienie Pacjenta o decyzji Lekarza na wskazany przez Pacjenta adres e-mail w terminie do 24 godzin od momentu wpłynięcia Formularza i dokonania płatności przez Pacjenta – w takiej sytuacji Pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej przez niego opłaty za Usługę Telemedyczną. Lekarz może zaproponować Pacjentowi odpowiedni inny lek lub wydać stosowne zalecenia lub poinformować Pacjenta o braku wskazań do leku.
21. W każdym przypadku Lekarz może poprosić o przesłanie drogą mailową dokumentacji medycznej Pacjenta. Wówczas, jeśli Pacjent nie przedstawi Lekarzowi takiej dokumentacji, E-recepta lub E-skierowanie nie będą mogły być wystawione. W takiej sytuacji opłata za Usługę Telemedyczną nie zostanie Pacjentowi zwrócona. Czas na rozpatrzenie przez Lekarza przesłanej dokumentacji medycznej wynosi do 48h. W oparciu o przesłaną dokumentację medyczną Lekarz zadecyduje o wystawieniu lub odmowie wystawienia E-recepty lub E-skierowania.
22. W celu przeprowadzenia badania Pacjenta za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności lub przypadku uzasadnionych wątpliwości co do stanu zdrowia Pacjenta lub co do danych zamieszczonych w Formularzu z wnioskiem o wystawienie E-recepty / E-Zwolnienia / E -skierowania – lekarz może podjąć próbę nawiązania kontaktu z Pacjentem (lub jego przedstawicielem ustawowym), a także może odmówić wykonania Usługi Telemedycznej wraz z podaniem powodu odmowy, informując o tym Pacjenta na wskazany przez Pacjenta adres e-mail. Odmowa wykonania Usługi Telemedycznej może nastąpić po co najmniej dwukrotnej, bezskutecznej próbie nawiązania kontaktu z Pacjentem (lub jego przedstawicielem ustawowym) na wskazany w Formularzu numer telefonu – w takiej sytuacji Pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej opłaty za Usługę Telemedyczną.
23. W zakresie dozwolonym przez prawo, za szkody wynikające z podania przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawdziwych lub niepełnych danych w Formularzu lub w trakcie konsultacji telefonicznej/mailowej z Lekarzem, GREEN RESCUE nie ponosi odpowiedzialności.
24. GREEN RESCUE umożliwia dokonanie płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych (***); aktualne możliwe sposoby płatności dostępne są na stronie internetowej: . W zakresie dozwolonym przez prawo, za opóźnienie płatności lub problem w płatnościach z przyczyn leżących po stronie (***), GREEN RESCUE nie ponosi odpowiedzialności.
1. Ogólne informacje medyczne znajdujące się w Serwisie – w odróżnieniu od spersonalizowanych informacji umieszczanych w Panelu Pacjenta – nie stanowią substytutu porady medycznej i nie powinny być odczytywane i rozumiane w ten sposób. Nie są one informacjami, które należy traktować jako poradę medyczną. Należy uzyskać poradę medyczną przed podjęciem lub zaniechaniem jakichkolwiek działań na podstawie ogólnych informacji medycznych znajdujących się w Serwisie.
2. GREEN RESCUR może zamieszczać na Serwisie odnośniki (linki) do stron internetowych, których właścicielami są osoby trzecie lub które są kontrolowane przez osoby trzecie. Te odnośniki są zamieszczone dla wygody Pacjenta i Organizator nie ma wpływu na treści zawarte na tych stronach, ani nie ponosi żadnej odpowiedzialności w odniesieniu do zawartości tych stron internetowych.
1. Cennik opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Spółkę dostępny jest na Stronie Internetowej oraz w Aplikacji.
2. Wszelkie ceny zamieszczone w Serwisie stanowią ceny brutto, wyrażone w złotych polskich (PLN). Ceny usług określa regulamin organizacyjny GREEN RESCUE ustalony zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
3. Cena podstawowa pojedynczej Usługi Telemedycznej świadczonej za pośrednictwem GREEN RESCUE, wskazywana jest w Serwisie w zakładce Cennik.
4. Cena podstawowa obowiązuje również w przypadku, gdy Usługa Telemedyczna zakończona jest wystawieniem E-recepty, E-Zwolnienia lub E-skierowania.
5. Ceny usług mogą ulegać zmianie.
6. Informacje zawarte w Serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Pacjentów do składania ofert zawarcia umowy. Złożenie Zamówienia przez Pacjenta jest równoznaczne ze złożeniem przez Pacjenta oferty zawarcia umowy.
7. O cenie do zapłaty za Usługę Telemedyczną Pacjent informowany jest po wypełnieniu i potwierdzeniu poprawności Formularza.
8. Wszelkie płatności dokonywane na rzecz GREEN RESCUE odbywają się za pośrednictwem systemu płatności internetowych.
9. W przypadku płatności dokonywanych na rzecz GREEN RESCUE za datę zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego GREEN RESCUE.
10. Wszelkie zwroty płatności na rzecz Pacjenta dokonywane są za pośrednictwem systemu płatności internetowych. Operatorem płatności internetowych jest [***].
11. GREEN RESCUE nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy z dokonaniem płatności wynikające z działania systemu płatności internetowych lub banku.
12. Pacjent ponosi wszelkie koszty wynikające z korzystania przez niego ze środków komunikacji elektronicznej niezbędnych do skorzystania z Usług Telemedycznych wg cennika operatora świadczącego na rzecz Pacjenta usługi telekomunikacyjne.
1. Pacjent może korzystać z Serwisu również za pomocą Aplikacji, możliwej do pobrania z App Store oraz Google Play.
2. Wszystkie postanowienia Regulaminu mają zastosowanie również do korzystania z Aplikacji.
3. W Aplikacji użytkownikom mogą być wyświetlane komunikaty w formie powiadomień push: związane ze świadczoną Usługą Telemedyczną, powiadomienia systemowe lub o funkcjonalnościach aplikacji, a także informacje o aktualnych promocjach produktów i usług GREEN RESCUE.
1. Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zawierana jest na zasadach określonych w Regulaminie.
2. Dla zawarcia umowy o świadczenie Usługi Telemedycznej konieczne jest dokonanie przez Pacjenta (lub jego przedstawiciela ustawowego) następujących czynności:
a) wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
b) zaakceptowanie Regulaminu oraz polityki prywatności Serwisu,
c) dokonanie opłaty za Usługę Telemedyczną w wysokości określonej w cenniku dostępnym na Stronie Internetowej lub w Aplikacji.
3. Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zostaje zawarta w momencie dokonania płatności przez Pacjenta.
4. Pacjent (konsument) ma możliwość odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Telemedycznej w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Pacjent powinien poinformować Spółkę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego mailowo na adres e-mail lub pocztą tradycyjną na adres: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Pacjent wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy GREEN RESCUE zwraca Pacjentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym GREEN RESCUE została poinformowana przez Pacjenta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Pacjenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Pacjent zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Pacjent nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
5. Pacjent może skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe:
– Adresat [GREEN RESCUE sp. z o.o.; adres: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk, Polska; adres e-mail: ]
– Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)
– Imię i nazwisko konsumenta
– Adres konsumenta
– Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
6. Prawo do odstąpienia nie przysługuje, jeżeli GREEN RESCUE wykonała w pełni Usługę Telemedyczną za wyraźną i uprzednią zgodą Pacjenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Spółkę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
7. Zwrot zapłaconej Ceny w przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Pacjenta nastąpi niezwłocznie, według wyboru Pacjenta:
- na wskazany przez niego rachunek bankowy, lub
- w takiej samej formie, w jakiej dokonał zapłaty Ceny.
1. GREEN RESCUE jest odpowiedzialna za zgodność świadczenia Usług Telemedycznych z umową.
2. Reklamacje mogą zostać wniesione za pośrednictwem każdego kanału komunikacji. Przy czym celem złożenia reklamacji rekomendowane jest skontaktowanie się przez Pacjenta ze Spółką drogą pisemną na adres: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk) lub poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres e-mail: , bądź osobiście pod adresem: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk.
3. Treść reklamacji powinna zawierać dane pozwalające na identyfikację Pacjenta. Rekomendowane jest aby reklamacja zawierała następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie), numer zamówienia, nr telefonu, określenie przedmiotu reklamacji, określenie żądań Pacjenta, wskazanie daty Usługi Telemedycznej.
4. GREEN RESCUE rozpatrzy i udzieli odpowiedzi na reklamację na papierze lub innym trwałym nośniku w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
1. Polityka prywatności oraz polityka plików cookie są dostępne w Serwisie oraz udostępniane Pacjentowi w chwili rejestracji. Określają one zasady przetwarzania zebranych danych osobowych oraz informacje na temat plików cookies wykorzystywanych w Serwisie.
1. Mając na uwadze, że GREEN RESCUE nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na stacjonarnych i/lub całodobowych świadczeniach zdrowotnych odstępuje się od sporządzenia Regulaminu Organizacyjnego w zakresie: wysokości opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta.
2. Zasady przetwarzania danych osobowych Pacjentów zostały określone w Polityce Prywatności dostępnej w Serwisie.
3. Konsumentowi przysługuje możliwość skorzystania z m.in. następujących sposobów pozasądowego rozwiązywania sporów:
a) skorzystanie z pomocy stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej;
b) zwrócenie się do Inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie mediacji;
c) zwrócenie się o pomoc do (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji broniącej praw konsumentów.
4. Konsument może skorzystać także z utworzonej przez Komisję Europejską platformy internetowej służącej do rozwiązywania sporów (“platforma ODR”) pomiędzy przedsiębiorstwami a konsumentami. Dostęp do platformy ODR można uzyskać pod adresem .
5. GREEN RESCUE zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących ważnych przyczyn:
- wprowadzenia nowych lub zmiany dotychczasowych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli ma to bezpośredni wpływ na treść niniejszego Regulaminu i powoduje konieczność jego zmiany;
- zmiana lub pojawienie się nowych interpretacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa w wyniku orzeczeń sądowych lub decyzji organów władzy lub administracji publicznej mających bezpośredni wpływ na treść niniejszego Regulaminu i powodujących konieczność jego zmiany;
- orzeczenia, decyzji, postanowienia lub wytycznych uprawnionego organu władzy publicznej odnoszącego się do niniejszego Regulaminu i skutkującego koniecznością dostosowania go do takiego orzeczenia, decyzji, postanowienia lub wytycznych;
- korzystne dla obecnych i potencjalnych Pacjentów dostosowanie Regulaminu do warunków rynkowych związanych z postępem technicznym, technologicznym i informatycznym, mającym wpływ na postanowienia niniejszego Regulaminu;
- zmiana danych firmy, danych kontaktowych lub adresów URL zawartych w treści Regulaminu;
- konieczność wprowadzenia zmian innych niż wymienione powyżej, o ile spełniają one łącznie następujące warunki:
- a) są zgodne z prawem (w szczególności nie naruszają indywidualnych lub zbiorowych interesów konsumentów);
- b) są korzystne dla obecnych i potencjalnych Pacjentów;
- c) ich wprowadzenie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji Regulaminu w sposób korzystny dla obecnych i potencjalnych Pacjentów;
6. GREEN RESCUE powiadomi Pacjentów o wszelkich zmianach Regulaminu co najmniej dwa tygodnie przed wejściem w życie zmienionych warunków, wysyłając powiadomienie pocztą elektroniczną (jeżeli adres e-mail Pacjenta został udostępniony) oraz umieszczając zmienioną wersję niniejszego Regulaminu na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej o której mowa w § 11 Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie może wpływać negatywnie na prawa wcześniej nabyte przez Pacjentów.
7. W przypadku pytań, w tym dotyczących Regulaminu bądź świadczenia Usług Telemedycznych, Pacjent może szybko i efektywnie skontaktować się z GREEN RESCUE pod numerem telefonu: 577 072 414, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: kontakt@greenrescue.pl lub z wykorzystaniem poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk.
8. Do Regulaminu zastosowanie mają w szczególności następujące akty prawne:
1) ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne;
2) ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
3) ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
4) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.