1. Polityka Prywatności GREEN RESCUE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (dalej jako: „GREEN RESCUE”) wskazuje sposoby przetwarzania danych osobowych i ich ochrony w ramach serwisu www.greenrescue.pl
2. Ilekroć w Polityce Prywatności GREEN RESCUE jest mowa o:
a) Danych osobowych – rozumie się przez to wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w tym informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie.
b) Polityce – rozumie się przez to Politykę Prywatności GREEN RESCUE sp. z o.o.
c) RODO – rozumie się przez to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
d) Serwisie – rozumie się przez to serwis internetowy prowadzony przez Administratora w/w adresu URL.
e) Użytkowniku – rozumie się przez to każdą osobę fizyczną, która odwiedza Serwis lub korzysta z jego funkcjonalności.
3. Polityka określa zasady przetwarzania danych osobowych Użytkownika. Zasady funkcjonowania Serwisu i korzystania z usług określone są natomiast w Regulaminie (dalej: „Regulamin”).
§ 2 Administrator danych / Inspektor ochrony danych
1. Administratorem danych osobowych Użytkownika, które pozyskane zostały za pośrednictwem Serwisu, jest GREEN RESCUE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Gdańsku adres: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk, KRS: 0001099060, NIP: 5842850629, REGON: 528327519.
2. Z administratorem danych można skontaktować się osobiście lub korespondencyjnie pod adresem: ul. Polanki 76, 80-302 Gdańsk, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: [email protected]
3. Administrator danych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym Użytkownicy mogą skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: [email protected]
§ 3 Cele, podstawy prawne i zakres przetwarzanych danych osobowych
1. Administrator danych przetwarza dane osobowe Użytkowników w celach:
a) zawarcia umowy o świadczenie usługi serwisu (konsultacji w formie zdalnej), w tym podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem takiej umowy, np. w celu wsparcia w założeniu konta użytkownika- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) udzielania Użytkownikowi świadczeń zdrowotnych drogą elektroniczną, w tym usług ochrony zdrowia, profilaktyki zdrowotnej, leczenia i zarządzania udzielaniem tych świadczeń- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
c) wykonania obowiązków prawnych nałożonych na Administratora przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o działalności leczniczej, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty wraz z przepisami wykonawczymi oraz przepisy ustaw podatkowych- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO;
d) umożliwienia korzystania z Serwisu, w tym przez wykorzystanie niezbędnych (funkcjonalnych) plików cookie- podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
e) wykorzystania plików cookie innych niż funkcjonalne, czyli takich, które poprawiają komfort korzystania z Serwisu, ale nie są niezbędne do jego funkcjonowania. Podstawą prawną jest w tym przypadku zgoda Użytkownika, czyli art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
f) utrzymania kontaktu z Użytkownikiem w sprawach związanych z realizowanymi usługami, w tym usługą Serwisu oraz usługami telemedycznymi, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
g) w celu ochrony przed roszczeniami oraz w celu dochodzenia roszczeń, a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO,
h) w celach marketingowych oraz innych niewymienionych w lit. a i b – na podstawie zgody Użytkownika, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. a RODO.
2. Administrator danych przetwarza dane osobowe Użytkowników w zakresie:
w przypadku Użytkowników – niezależnie od tego czy skorzystają z usług telemedycznych:
adres IP przypisany do urządzenia końcowego Użytkownika (laptopa, smartfona itp.)
nazwa domeny
rodzaj przeglądarki
czas korzystania z Serwisu
typ systemu operacyjnego
dane nawigacyjne, w tym informacje o klikniętych linkach w Serwisie,
w przypadku Użytkowników, którzy korzystają z usług telemedycznych:
imię i nazwisko
płeć
PESEL
dane kontaktowe (numer telefonu/adres e-mail)
numer rachunku bankowego oraz nazwa banku
adres
historia realizowanych usług i złożonych zamówień
dane dotyczące zdrowia, w szczególności opis objawów chorobowych, informacja o alergiach, przyjmowanych preparatach, obecnym samopoczuciu, przebytych chorobach, a także inne dane zawarte w przekazanej dokumentacji
inne informacje przekazane przez Użytkownika w związku z realizowaną usługą.
3. Administrator pozyskuje dane osobowe bezpośrednio od Użytkowników.
4. Administrator może też pozyskać dane o Użytkowniku, który korzysta z usługi telemedycznej z systemów
§ 4 Pliki cookies
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie).
W Serwisie wykorzystywane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: sesyjne oraz stałe. Pliki cookies sesyjne są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe cookies stałe przechowywane są w Twoim urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia.
Pliki cookies wykorzystywane są za zgodą Użytkownika, którą może on wyrazić akceptując komunikat o plikach cookies, wyświetlany w trakcie pierwszej wizyty na stronie internetowej. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej. Wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może powodować trudności w korzystaniu z ze strony internetowej.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Administrator wykorzystuje również cookies podmiotów trzecich: Google Analytics (w celach statystycznych oraz związanych z optymalizacją strony internetowej), Google Adwords (w celach promocyjnych i reklamowych); serwisów społecznościowych: Facebook, Instagram, LinkedIn w celach promocji oraz komunikacji za pośrednictwem ww. serwisów społecznościowych).
§ 5 Logi serwera
Korzystając z Serwisu, Użytkownik przesyła z wykorzystaniem swojego urządzenia zapytania do serwera, na którym przechowywana jest strona internetowa Administratora. Logi obejmują m.in. adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, którego używasz. Logi są zapisywane i przechowywane na serwerze. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną. Ich zawartość nie jest nikomu ujawniana.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu identyfikacji konkretnych osób.
§ 6 Obowiązek podania danych
W przypadku danych osobowych, które przetwarzane są w celu:
zawarcia lub wykonania Umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na jej żądanie przed zawarciem umowy (umowy Serwisu, umowy o usługę telemedyczną) – podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy. W przypadku niepodania takich danych brak będzie możliwości zawarcia umowy,
realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym ustawę o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – podanie danych osobowych jest obligatoryjne i wynika z przepisów prawa,
nawiązania i utrzymania kontaktu z Użytkownikiem w sprawach związanych ze świadczonymi usługami – podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celu przetwarzania. Konsekwencją niepodania danych może być brak udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość,
W pozostałych przypadkach podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celów przetwarzania.
§ 7 Odbiorcy danych osobowych
W związku z realizowanymi usługami Administrator może przekazać Państwa dane osobowe:
osobom i podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych na zlecenie Administratora (np. innym podmiotom leczniczym, laboratoriom itd. w celu kontynuacji leczenia, wykonania zleconych badań lub udzielenia innych świadczeń zdrowotnych);
Ministrowi Zdrowia jako administratorowi danych osobowych przetwarzanych w Systemie Informacji Medycznej w ramach Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych;
podmiotom świadczącym usługi hostingowe i teleinformatyczne na rzecz Administratora (np. dostawcy oprogramowania do prowadzenia dokumentacji medycznej oraz dostawcy serwera, na którym przechowywane są dane osobowe);
podmiotom współpracującym z Administratorem w zakresie prowadzenia i obsługi systemu rezerwacji wizyt, oraz w celu obsługi płatności;
osobom upoważnionym przez Ciebie do zasięgania informacji o Twoim stanie zdrowia lub dostępu do dokumentacji medycznej;
ubezpieczycielom w przypadku kierowania roszczeń przeciwko Administratorowi;
podmiotom świadczącym usługi prawne, księgowe i archiwizacyjne na rzecz Administratora;
organom władzy publicznej i innym organom w zakresie ich ustawowych uprawnień.
W związku z wykorzystywaniem przez Administratora oprogramowania z pakietu Google Workspace, dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane do Google LLC z siedzibą w Mountain View, California (USA). Wskazany podmiot przystąpił do ram ochrony danych UE-USA, co potwierdza odpowiedni stopień ochrony danych osobowych (EU-US Data Privacy Framework).
§ 8 Prawa osób, których dane dotyczą
Użytkownikowi, którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora danych przysługują następujące uprawnienia:
Prawo dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania ich kopii,
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, które oparte jest na prawnie uzasadnionym interesie administratora danych,
Prawo do żądania sprostowania danych osobowych,
Prawo do żądania usunięcia danych osobowych („bycia zapomnianym”)
Prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Prawo do przenoszenia danych osobowych.
W celu realizacji ww. praw Użytkownik powinien skontaktować się z administratorem danych lub wyznaczonym przez niego inspektorem ochrony danych.
Poza wskazanymi wyżej prawami, Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa, że jego dane są przetwarzane w sposób nieprawidłowy.
Użytkownik, którego dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej przez niego zgody, może w dowolnym momencie wycofać taką zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Aby cofnąć zgodę, należy skontaktować się z administratorem danych lub wyznaczonym przez niego inspektorem ochrony danych.
§ 9 Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w Polityce stosuje się postanowienia Regulaminu, RODO oraz innych aktów powszechnie obowiązującego prawa.
Polityka może ulec zmianom, o których poinformujemy Cię drogą elektroniczną – jeżeli będziemy dysponować Twoim adresem e-mail w związku z korzystaniem z Serwisu. Ponadto możesz w każdej chwili zapoznać się z aktualną Polityką.
Wszystkie wersje Polityki są przez nas przechowywane i możesz zapoznać się z nimi w dowolnym momencie.